Dzwoni Telekomunikacja

Dzień dobry, jestem doradcą telekomunikacyjnym, dzwonię w sprawie obniżenia rachunku - tak zaczynają rozmowy pracownicy firmy Telekomunikacja Miejska S.A., którzy nakłaniają do podpisania umowy. Problem w tym, że wielu klientów może sądzić, że rozmawia z konsultantem Telekomunikacji Polskiej.

- To są starsze osoby, które nie są obeznane w temacie. One myślą, że to dzwonią z telekomunikacji, że będzie obniżenie rachunku. Od szkoleniowca dostaliśmy sygnał, że tych ludzi na wsi można lepiej skołować – opowiada była pracownica firmy Telekomunikacja Miejska S.A.

- Robimy wszystko, żeby umowy pozyskiwane przez naszych pracowników były podpisywane w sposób rzetelny i etyczny – zapewnia Robert  Dulęba, dyrektor zarządzający Telekomunikacji Miejskiej S.A.

Telekomunikacja Polska S.A. i Telekomunikacja Miejska S.A. Brzmi podobnie? Jak się okazuje telekomunikacja Miejska SA to nowy operator telefoniczny. Nagrania rozmów z klientami przekazali nam byli już pracownicy firmy telekomunikacyjnej. Dyrektor firmy przekonuje, że to nagrania szkoleniowe, które pokazują jak rozmów nie przeprowadzać.

Fragment pierwszego nagrania:

Klient: To jest Telekomunikacja?
Konsultantka: Telekomunikacja Miejska S.A., proszę pana.
Klient: Tu pisze Telekomunikacja Polska S.A., ulica…
Konsultantka: Tak po lewej stronie, a po drugiej stronie? Pana imię i nazwisko powinno być, widzi pan? I numer ewidencyjny klienta tam powinien być.
Klient: Żebym nie miał kłopotów, że to nie… bo już kiedyś…
Konsultantka: Proszę pana, ja jeszcze raz panu powiem: będzie miał pan abonament za 35 złotych, czyli 15 złotych taniej, będzie miał pan pół godziny na stacjonarne w całej Polsce w Telekomunikacji Miejskiej S.A.
Klient: Czyli to jest to samo co mam, tylko mi zmniejszacie. Tę samą umowę tylko ktoś inny robi.
Konsultantka: Proszę pana, to samo będzie tylko niższy rachunek.

Fragment drugiego nagrania:

Klientka: Ja mam ten telefon z Internetem z Neostrady, a skąd pani to…
Konsultantka: Ja dzwonię z firmy Telekomunikacja Miejska S.A., polska firma. Proszę panią, Internet zostaje bez zmian. Tylko będzie pani miała obniżone rachunki telefoniczne.
Klientka: Tu Telekomunikacja Polska S.A., ulica Twarda…
Konsultantka: Tak, no ja wiem, ja znam te rachunki.
Klientka: Ja na jednym rachunki mam, wie pani…
Konsultantka: Tak, na jednym, wiem. A teraz będzie pani dostawała obniżone rachunki telefoniczne.

Jak twierdzą byli pracownicy firmy Telekomunikacja Miejska S.A., klientom mieli nie podawać wielu szczegółów.

- Dopiero na koniec było powiedziane, że jest to taka firma, jak klient się zorientował i pytał nas o co chodzi, to mieliśmy mówić, że to jest polska firma utworzona na miejsce dawnej Telekomunikacji Polskiej – twierdzi była pracownica firmy Telekomunikacja Miejska SA.

O komentarz poprosiliśmy przedstawicieli firmy. Spotykamy się w call center firmy w Łomży.

- Te nagrania miały miejsce, ale są nagraniami szkoleniowymi. W trakcie szkolenia staramy się na nich wytłumaczyć telemarketerom, jak nie należy prowadzić rozmów – powiedział Robert Dulęba, dyrektor zarządzający Telekomunikacji Miejskiej S.A.

Jedna z filii Telekomunikacji Miejskiej SA. została zamknięta, jak twierdzą przedstawiciele firmy z powodu nadużyć, do jakich tam dochodziło. Pracownicy do nadużyć się nie przyznają.

- Złe nawyki szkoleniowe były tam tak duże, że nie mogliśmy ich wytrzebić – mówi Robert  Dulęba, dyrektor zarządzający Telekomunikacji Miejskiej S.A.

- My mamy z góry wszystko narzucone, co mamy mówić, co mamy robić, jak mamy pracować. Twierdzenie, że my cos źle zrobiliśmy, to absurd – twierdzi była pracownica Telekomunikacji Miejskiej S.A.

Rozwiązanie umowy z operatorem przed jej zakończeniem i podpisanie jej z nowym może nas drogo kosztować - nawet kilkaset złotych . Jak abonenci mogą tego uniknąć?

- Nie powinni przede wszystkim bezgranicznie ufać osobie, która jest po drugiej stronie słuchawki – radzi Wojciech Jabczyński, rzecznik firmy Orange Polska.*

* skrót materiału

Reporterka: Aneta Krajewska

akrajewska@polsat.com.pl