Kosztowny „prezent” od Twojej Telekomunikacji

- Zadzwoniła z Warszawy podając, że jest z firmy, w której mam telefon. Pogratulowała mi, że w związku z tym, że płacę abonament regularnie, wylosowałem atrakcyjny aparat telefoniczny – opowiada Jan Kogut z Tarnowa. Kiedy 75-letni mężczyzna odebrał „prezent”, okazało się, że podpisał umowę z zupełnie innym operatorem: Twoją Telekomunikacją.

75-letni  Jan Kogut mieszka z 72 letnią żoną Janiną  w Tarnowie. Małżeństwem są od 52 lat. Pan Jan jest inwalidą. Pani Janina od roku walczy o życie. Kobietę zaatakował nowotwór złośliwy. Pani Janina jest przykuta do łóżka.

- Nie mam widoków na przyszłość. Co piątek przychodzi do mnie ksiądz: komunia i do spowiedzi - rozpacza Janina Kogut.

- Mam takie marzenie, żeby odejść wcześniej od niej, żeby nie widzieć jak ona umiera – dodaje pan Jan.

Choroba to nie jedyny kłopot. W listopadzie ubiegłego roku do mężczyzny zadzwoniła przedstawicielka firmy Twoja Telekomunikacja. Jak twierdzi pan Jan, kobieta zapewniała, że jest przedstawicielką firmy telekomunikacyjnej, z której korzystał do tej pory. 

- Nie było żadnej rozmowy o umowie, powiedziała tylko, że mi gratuluje. Na koniec dodała, że jak mi się aparat nie podoba, to nie muszę go odsyłać – wspomina pan Jan.  

Po kilku dniach do pana Jana dotarł kurier z rzekomą nagrodą. Pan Jan podpisał odbiór paczki. Niestety od tego momentu mężczyzna ma tylko same kłopoty.      

- Prezent to jest taka zachęta , tak naprawdę zacieranie oczu konsumentom,  żeby się nabierali i zawierali umowy w sposób niekorzystny dla siebie – mówi Przemysław Ligęzowski, radca prawny.

Pan Jan odbierając aparat telefoniczny podpisał też na dwa lata umowę z firmą telekomunikacyjną. Płacić musi także rachunek – ponad 50 złotych miesięcznie.  Mężczyzna  natychmiast aparat telefoniczny odesłał. Próbował wielokrotnie odstąpić od umowy. Bezskutecznie.

- Prowadzimy postępowanie przeciwko tej spółce. Wszczęliśmy je pod koniec grudnia 2016 roku. Firma nie wydaje konsumentom tzw. formularza odstąpienia od umowy – tłumaczy Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie.

Pan Jan jest już bezradny. Telefon od kilku miesięcy nie działa, a rachunki trzeba płacić. Próbowaliśmy interweniować w firmie Twoja Telekomunikacja.    

- Jeśli takie przypadki się zdarzają, to nie powinny mieć miejsca. Pan Kogut już nie jest naszym abonentem. Umowa zostanie rozwiązana dokładnie 31 maja powiedział Antoni Styrczula, rzecznik firmy Twoja Telekomunikacja.*

* skrót materiału

Reporter: Żanetta Kołodziejczyk-Tymochowicz

interwencja@polsat.com.pl