Uważaj, gdzie zamawiasz kuriera!
Do naszej redakcji zgłosili się klienci firmy internetowej, która zajmuje się pośrednictwem przy zamawianiu kuriera. Klienci twierdzą, że problem pojawia się w momencie, kiedy wysyłana jest przesyłka za pobraniem. Przesyłki są dostarczane, ale pieniądze z pobrania nie trafiają do poszkodowanych.
Pan Piotr Śmiechowicz ze Zgierza prowadzi firmę. Skorzystał z portalu internetowego, który pośredniczy w zamawianiu kuriera. Od kilku miesięcy czeka na zwrot pieniędzy za przesyłkę- 355 złotych.
- Przede wszystkim nie wysyłamy paczek za pobraniem do naszych klientów, a zdarzyło się po raz pierwszy wysłać za pobraniem i okazało się, że kwota którą mieliśmy otrzymać nie trafiła do nas, trwa to już 3 miesiące – mówi Piotr Śmiechowicz, który czuje się oszukany przez pośrednika kurierskiego.
Pan Robert Łucki z okolic Szczecina również skorzystał z pośrednika. Taka usługa jest tańsza niż korzystanie z firmy kurierskiej. Od kilku miesięcy czeka na zwrot 830 złotych.
- Korzystałem z ich usług kilkukrotnie wysyłając przesyłki kurierskie przez tego pośrednika, bo było znacznie taniej niż bezpośrednio od firmy kurierskiej. Problem zaczął się, kiedy wysłałem przesyłkę za pobraniem. Wysłałem ją 17 lutego, 20 lutego została odebrana przez adresata, została opłacona. Do dzisiaj niestety pieniędzy nie otrzymałem- mówi Robert Łucki, który czuje się oszukany przez pośrednika kurierskiego.
W okolicach Wrocławia mieszka pan Dominik. Mężczyzna kilka miesięcy temu zamówił kuriera przez pośrednika. Paczka została dostarczona, ale pieniędzy 650 złotych nie otrzymał do dziś.
- Mija już dwa miesiące od tego ostatecznego terminu kiedy mieli zwrócić pobranie. Pieniędzy nie ma. Na stronie internetowej zniknęły wszystkie telefony, czat do osoby, która powinna być odpowiedzialna za kontakt z klientem, nie odpowiada. Te telefony nie odzywają się w ogóle. Maile wracają z informacją, że skrzynka nie jest obsługiwana - mówi pan Dominik, który czuje się oszukany przez pośrednika kurierskiego.
Postanowiliśmy sprawdzić adresy, które znajdują się na stronie internetowej. Okazało się, że budynek, gdzie miała znajdować się firma, jest od roku w remoncie. Klienci firmy, którzy nie otrzymali swoich pieniędzy próbowali skontaktować się z pośrednikiem. Twierdzą, że bez skutku. Klienci kontaktują się ze sobą w Internecie. Chcą złożyć pozew zbiorowy przeciwko właścicielowi firmy.
- W pierwszej kolejności zacząłem szukać w Internecie, czy jestem jedyna osobą w ten sposób potraktowaną. Okazało się, że takich ludzi jest mnóstwo, że człowiek, który prowadzi firmę takich firm prowadzi kilka i jest to jego sposób na życie. Kiedy zbyt wiele osób ma z nim problemy, to otwiera kolejną firmę – mówi Robert Łucki, który czuje się oszukany przez pośrednika kurierskiego.
- Jedyna możliwość jaka zostaje przed nimi to wystąpienie na drogę postepowania sądowego - mówi Agnieszka Kawałko, radca prawny.
- Wysłałem wezwanie do zapłaty i czekam aż do mnie wróci. Nikomu nie udało się dostarczyć wezwania - mówi Robert Łucki, który czuje się oszukany przez pośrednika kurierskiego.
- Bardzo dużo osób w Polsce nie zgłosi tego, machnie ręka lub jest zbyt zabiegana i nie będą chcieli tracić nerwów – mówi pan Dominik. *
*skrót reportażu
Reporterka: Angelika Trela
atrela@polsat.com.pl